За да ви осигури възможно най-доброто изживяване, този сайт използва бисквитки. Използването на нашият сайт означава, че сте съгласни с политиката за бисквитки. Вижте Политиката за бисквитки.
Последният тест на ADAC доказа, че I-GUARD предлага изключително ниво на безопасност за вашето дете, без да прави компромис с комфорта!
Последният тест на ADAC доказа, че I-GUARD предлага изключително ниво на безопасност за вашето дете, без да прави компромис с комфорта!
Ново в блога

Кой тества столчетата за кола?

Кой тества столчетата за кола?

За необходимостта от столче в автомобила се коментира ежедневно. За предимставта и недостатъците на всеки модел – също. Но знаем ли всъшност, какво значат сертификатите, които нашето столче има и кой стои зад тях? Това ще научите в следващите няколко реда.

Много преди едно столче да бъде допуснато до европейския пазар то е „катастрофирало“, блъскано, мачкано за да се провери неговата надеждност и безопасност. Проверяват се ISOFIX системата, предпазните колани, катарамите им, функционалността на самото столче и материалите му. В топъление те минават редица краш тестове с различни по размер и тегло манекени и разични скорости на удар. Тези задължителни тестове се извършват от няколко сертифицирани Европейски институти за тестове, а някои от производителите имат дори собствени лаборатории.  Когато не е собствена лабораторията, производителя сам решава на кого да възложи тази важна задача.  За да се гарантират, обаче точни и безпристрастни резултати, има няколко независими организации, които правят паралелно тестване на същите продукти.  

Всичко това се прави за да получи столчето знак, че отговаря на стандартите за безопасност в ЕС. В момента валидни са два Стандарта R44/04 и R129, по-популярен като i-size стандарт. Те се различават по някои от характеристиките и изискванията си, но не се изключват един друг. Повече за тях можете да видите в тази статия.

Важна част от тестовете, които претърпява столчето, преди да отиде в магазина са и тестовете за издръжливост. Тези тестове се извършват както преди, така и след като столчето е преминала през динамичните тестове за сблъсък, за да се гарантира, че цялата система за безопасност функционира оптимално, дори ако е била използвана и подложена на износване преди динамичните тестове.

 

Основнтие тестове, които се споменават, когато се говори за безопасност:

ADAC тест:

ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) е немски автомобилен клуб, създаден преди повече от 100 г. , те активно участват и насърчават тестването и безопасността на продуктите, свързани с автомобили, включително столчетата за кола.

Реално е невъзможно всички столчета на пазара да бъдат тествани, ADAC избират най-популярните модеи, които са най-продавани и такива, които се авизират с нововъведения – като въртящи се на пример. Тестовете на ADAC акцентират 50% на безопасност и 50% на лекота и комфорт на употреба. При краш тестовете си ADAC увеличава изикваната скорост за покриване на стандартите н.п. Според R44 столчето трябва да издържа на челен удар при 50км/ч, теста на ADAC е при 64 км/ч. Отделя се специално внимание на страничните удари, защото доказано по-сериозни наранявания детето получава при такива.

При независимите тестове столчетата се проверяват за замърсители, химикали в покритието, багрила и тежки метали. Както и лекота за използване, обезопасяване и освобождаване на детето. Колкото по-малко число като резултат има столчето от ADAC тест, толкова по-висока оценка има.

 

Stiftung Warentest:

Това са тестове, правени от  името на Международната организация за изследване и тестване на потребителите, ICRT. Stiftung Warentest провежда свои собствени тестове в сътрудничество с ADAC. Тези тестове се провеждат при използване на челен сблъсък при скорост от 64 км в час и страничен сблъсък, докато изискванията за ECE R44 са само тестване на челен и заден сблъсък.

 

PLUS test:

Plus Test е въведен в Швеция през 2009 г. Този тест осигурява гаранция че столчетата, които имат знак за Plus Test, са толкова добри, че се препоръчват в Швеция. Тестът Plus има толкова строги изисквания, че гледащите напред детски столчета за кола не биха могли да изпълнят теста Plus. Те следват правилото, че най-безопасна позиция за возене на дете е обърнатата назад. Мисълта зад теста е, че никое дете, седнало в детско столче за кола, което е с етикет Plus Test, няма да получи сериозни/животозастрашаващи наранявания при сблъсък. Това е един от най-строките тестове правени на детски столчета за автомобил в Европа.

Holmbergs

Като производител на компоненти за безопасност и партньор на производителите на автомобилни седалки по целия свят, Holmbergs извършва редица от тези индивидуални тестове на компоненти, както вътрешно в собствени лаборатории за тестване, така и във външни тестови институти. Тестват се  катарами, ISOFIX анкери, регулатори, ремъци и предпазните колани като цяло.

 

За финал:

Когато избирате столчето за кола, най –важно е то да е удобно на детето  и да е съвместимо с вашият автомобил. Това може да се провери единствено ако се пробва. Възползвайте се от възможността да отидете на място в магазина и да тествате харесаното столче. Не разчитайте единствено на положителните отзиви от тестовете. Дори столчето с най-добри резултати, може да не е достатъчно сигурно, ако не поставено на подходящо място или не подходжда по размер на детето.