Aug
07,
2024
От 1-ви септември 2024г. се забранява продажбата на детски столчета за кола, сертифицирани по стандарт ECE R44/04. Ако все пак имате такова ...
Произвеждаме причини за хиляди усмивки :)
Произвеждаме причини за хиляди усмивки :)
Много родители са чували за краш тестовете, на които се подлагат столчетата за кола, и оценките на ADAC, които получават избрани продукти. Положителната оценка на ADAC е нещо, с което производителите на столчета за кола се хвалят - тестовете, проведени от тази институция, са много строги и подробни. Но знаете ли какво точно съставлява крайната оценка на столче за кола, тествано от тази институция, и какви критерии се вземат предвид при оценката?
В тази статия ще коментираме и дали тестването на ADAC е елемент, който трябва да определи покупката на столче за кола и дали столчетата за кола, които не са тествани от ADAC, са по-малко безопасни от тези, които са били. Надяваме се, че отговорите в този текст ще улеснят търсенето ви на перфектното столче за кола и най-важното, че ще разширят познанията ви за ADAC.
ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) е независим германски институт, който провежда изключително строги тестове на автомобилни седалки в собствените си лаборатории. Автомобилните седалки се изследват не само при краш тестове, провеждани при високи скорости, но се тестват и други елементи, като монтаж, липса на вредни или запалими материали, използвани при производството на седалката, или стабилността на закрепването.
Изборът не се извършва от самия ADAC, а от консорциума ICRT*, който избира продуктите през 2 периода от годината след извършване на анализ на пазара:
• Пролетно издание: Те правят своя избор и избират столчетата за кола в края на предходната година. Официалните публикации от краш-тестовете на ADAC излизат около края на май.
• Есенно издание. Изборът на столчета за кола става през юни. Публикациите се очакват около края на октомври.
* Сред много европейски институции можете да намерите Stiftung Warentest (Германия), Testachats (Белгия); Que choisir (Франция); Consumentenbond (Холандия); Which (Великобритания); Altro Consumo (Италия); La fuerza de tus solutiones (Испания). Прочетете повече на international-testing.org
Няма как производител да повлияе на организацията и избора му - не всяко столче ще има шанса да бъде тествано. Имайте това предвид, когато сравнявате тестваните столчета за кола с тези, които не са взети за тестване.
ADAC тества столчета за кола при по-високи скорости от тези, изисквани от настоящите стандарти за одобрение. Стандартите за одобрение по време на челен удар са 50 км/ч, докато ADAC тества челни удари при скорост от 64 км/ч. Що се отнася до страничния удар, техният тест симулира близък страничен сблъсък с проникване (от страната на монтажа на седалката) при 50 км/ч. Това дава на ADAC по-точен и по-добър тест за уязвимостта на столчето за кола към повреда.
ADAC оценява ефективността на столчетата за кола по време на катастрофи, но не само това. Той също така оценява стабилността на закрепването, лекотата на монтиране на седалката, количеството пространство в седалката, теглото на продукта и липсата на вредни вещества в използваните материали. Тестовете на ADAC се считат за най-строгите в Европа, така че резултатът често се приема като най-важната информация за качеството и безопасността на едно столче за кола.
Запомнете: ADAC е немска организация, така че оценките са адаптирани към немската точкова система, където 1 е най-високата оценка. За по-лесно използване също звездите често се появяват до оценката, която вече разглеждаме нормално (колкото повече звезди - толкова по-добре).
Един от най-често срещаните въпроси, когато става въпрос за ADAC.
ADAC е независима организация! Столчетата за кола се избират въз основа на популярността на продукта и марката на конкретен пазар (Германия). Както споменахме по-горе, един производител не може да изпрати своето столче за кола за тестване, тъй като решението зависи от консорциума ICRT да избере столчетата след извършване на пазарен анализ. Те купуват продуктите от магазина и ги носят в ADAC за тестване. Това предотвратява всякакво влияние от страна на производителя, тъй като те не могат да представят различна или „по-добра версия“ на столчето за кола. Това е и причината чисто ново столче за кола, пуснато на пазара, да не получи шанса да бъде тествано преди първата година в най-добрия случай.
Дали ще закупите столче за кола, тествано или не от ADAC, е ваше решение. Но това, че едно столче за кола не е тествано от ADAC, не означава, че е по-малко безопасно! Повечето от производителите проектират своите модели столчета за кола, за да отговарят на строгите изисквания, определени от ADAC, независимо дали тяхното столче за кола ще бъде тествано или не.
Не забравяйте, че ADAC, като независима институция, избира произволно налични столчета за кола от рафтовете в магазините! Следователно е вероятно институцията все още да не е взела такова столче за кола за тестване, но това не означава, че столчето няма да отговаря на изискванията и да получи добра оценка или все пак може да бъде избрано в бъдеще.
От септември 2023 г. производителите на седалки в Европа трябва да спазват най-строгите норми R129 или i-Size, разработени от Европейската икономическа комисия. Тази нова хомологация повишава нивото на защита, което столчетата за кола трябва да предоставят на децата по време на пътуване. Той замени предишния стандарт R44.
Безопасността е ключът и това е причината, поради която ние от Kinderkraft провеждаме допълнителни тестове за сблъсък извън ограничението на скоростта, определено от европейската норма R129. Голям брой от нашите столчета за кола са били тествани за катастрофи от независими лаборатории извън тестовете, изисквани от стандартите R129.
Задоволителен рейтинг на ADAC означава - в повечето случаи - че столчето за кола е преминало тестовете за безопасност. Важно е да имате предвид, че глобалната оценка не включва само сигурността на столчето за кола, но и компонентите от следните категории: Сигурност, Обслужване, Ергономичност и Замърсители отгоре.
Оценката за недостатъчна услуга или замърсител пряко влияе върху общата оценка.
Тъй като ADAC публикува публично своя официален рейтинг за краш тестове, всеки може да погледне на техния уебсайт, за да прочете подробностите за рейтинга.
Източник: https://kinderkraft.co.uk/blog/why-don-t-all-car-seats-are-tested-by-the-adac/
Коментари :0